Kleur, stijl en imago

“Verwaarloos de eerste indruk niet, hij is de goede, vooral wanneer hij slecht is.”
(Charles Maurice de Talleyrand, Frans staatsman)

Kleur, stijl en imago

Er zijn van die momenten in het leven dat de eerste indruk er wel degelijk toe doet. Denk maar aan het moment dat je op sollicitatiegesprek gaat, en liefst een goeie beurt wilt maken. Denk aan je volgende speech of presentatie: je wilt er staan en je wilt je publiek overtuigen. Denk aan het volgende bedrijfsfeestje: het mag wat casual maar toch met stijl en met de kleuren die het best bij je persoonlijkheid passen. Hoe dan ook wordt de (eerste) indruk die je nalaat, in belangrijke mate be├»nvloed door je kleding, je houding, je manier van spreken. Het komt er nu op aan om die ‘eerste indruk’ zo veel mogelijk zelf in de hand te hebben, te sturen, te corrigeren, te be├»nvloeden. En er is meer.

Met het juiste kleurenpalet kom je krachtiger over, zelfverzekerder. Je straalt uit wie je echt bent. Je stijlvol aankleden betekent dat je kleding kiest in functie van je lichaamsvormen. Je draagt de kleding die je persoonlijkheid onderstreept. Uiteindelijk is dit het ultieme doel van wat ik omschrijf als ‘image coaching’. Er zijn drie stappen, die je niet noodzakelijk alle drie hoeft te doorlopen.

1. Kleurenanalyse (bepaling van je kleurtype, top-, basis- en accentkleuren, combinatie- en contrastadvies, kleurenpaspoort in stof,…)
2. Stijladvies (gelaatsvormanalyse, kapselsnitadvies, silhouetbepaling, lichaamsanalyse,…)
3. Imagobepaling (stijlpersoonlijkheid, persoonlijk op maat gemaakt stijlpaspoort,…)